Bc. Victoria Spaulding

Bachelor's thesis

The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons

The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem studentů s ADHD a jejich specifickými potřebami a tím, jak může drama v EFL třídě těmto žákům pomoci ve studiu. Studenti s ADHD potřebují dynamické výukové prostředí s mnoha různými nástroji a metodami. Drama ve třídě EFL obsahuje širokou škálu aktivit, které mohou studentům pomoci soustředit se, můžou studenty motivovat a také zvýšit jejich sebevědomí. Teoretická …more
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with students with ADHD and their specific needs, and how drama in the EFL classroom may help fulfill those needs. Students with ADHD need a dynamic learning environment with many different tools and methods. Drama in the EFL classroom has a wide range of activities that can help students’ concentration, motivation, and confidence. The theoretical part of this thesis gives …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2021
  • Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
  • Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta