Problematika výuky tématu korupce na 2. stupni základních škol – Bc. Žaneta Pavlíčková
Bc. Žaneta Pavlíčková
Master's thesis
Problematika výuky tématu korupce na 2. stupni základních škol
The issue of teaching about the topic of corruption in upper primary school
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku korupce a její zařazení do výuky na druhém stupni základního vzdělávání. Na základě toho je rozdělena do dvou částí. Teoretická část přináší základní odborné údaje z oblasti korupce, které může využít každý, kdo se o danou problematiku zajímá, praktická část poskytuje inspirující metodické návrhy k výuce o korupci pro učitele občanské výchovy.Abstract:
This thesis focuses on the issue of corruption and its inclusion into the curriculum of the second stage of basic education. Accordingly, it is divided into two parts. The theoretical part provides basic technical data corruption that can be used by anyone who is interested in the issue, the practical part provides an inspiring methodological suggestions on teaching about corruption for teachers of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yixu0/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Civics
Theses on a related topic
-
Korupce ve vztahu k lidskému kapitálu
Ljubomér Tokár -
Korupce ve veřejné správě
Kristýna Kuřátková -
Korupce v menších obcích mikroregionu Roketnice
Martin Gulda -
A firm, corruption and other forms of undesirable behavior
Alen Lavrik -
Analýza rizika korupce ve vybrané organizaci VS
Soňa Hájková -
Teaching English through civics (CLIL approach)
Jan MELICHÁREK