Logopedická intervence u sociálně znevýhodněných romských dětí – Mgr. Patricie Hanzlová
Mgr. Patricie Hanzlová
Bakalářská práce
Logopedická intervence u sociálně znevýhodněných romských dětí
Speech Therapy Intervention for Socially Disadvantaged Roma Children
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá komunikačními schopnostmi sociálně znevýhodněných romských dětí a popisuje logopedickou péči, která je jim věnována v přípravné třídě základní školy. Popisuje faktory, které se na podobě jejich komunikačních schopností významně podílejí, konkrétně na život v podmínkách sociálního vyloučení a s ním související specifické jazykové zázemí a komunikační praktiky.Abstract:
The bachelor thesis focuses on the communication ability of socially disadvantaged Roma children at preparatory class of the basic school. It describes the speech language intervention they are provided with. Further, it depicts the factors, which substantially influence their communication ability, namely their living condition framed by social exclusion, their specific language background and communication …víceKlíčová slova
komunikační schopnost narušená komunikační schopnost jazykové roviny sociálně znevýhodněné romské děti sociální vyloučení logopedická intervence přípravná třída communication ability impaired communication ability language levels socially disadvantaged Roma children social exclusion speech therapy intervention preparatory class
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 12. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bkmvb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2017
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Executive Function in Socially Marginalized Children
Martin Pírko -
Dlouhodobá logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností
Lenka Hasalová -
Komunikační schopnost dětí v přípravné třídě
Dagmar Filipová -
Narušená komunikační schopnost u klientú domova sociálních služeb na Slovensku
Katarína Večeríková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s PAS, které mají narušenou komunikační schopnost
Žaneta Novotná -
Komunikační schopnost dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku
Lenka Odehnalová -
Narušená komunikační schopnost u žáků se sociálním znevýhodněním
Jana Kluková -
Social Rejection, Marginalization and Inclusion as underlying themes in children’s novels about characters with physical disabilities
Pavla Zollpriesterová