Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition – Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Disertační práce
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Anotace:
Moje disertační práce se věnuje autonomnímu učení a jeho vlivu na strategie učení se jazykům a na metakognici. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry podpora autonomie v univerzitním prostředí, jmenovitě v kurzu English Autonomously (EA), ovlivňuje u studentů jejich používání strategií učení se jazykům a jejich metakognitivní povědomí. <P> Jako teoretický rámec pro uchopení autonomie používám …víceAnotace:
ím posunem u studentů jsou ty, na kterých stojí samotný kurz a které jsou principy autonomního učení. <P>Abstract:
My dissertation deals with autonomous learning and its influence on language learning strategies and metacognition. The aim of the study was to find out to what extent the support of autonomy in the university context, namely the English Autonomously (EA) course, influences students´ use of language learning strategies and their metacognitive awareness. <P> I use constructivism, self-determination …víceAbstract:
ich are the principles of autonomous learning. <P>Keywords
adult learning andragogika autonomous learning autonomní učení autonomy autonomie English Autonomously exploratory factor analysis exploratorní faktorová analýza higher education vysokoškolské vzdělávání language learning učení se jazykům jazykové vzdělávání language learning strategies strategie učení se jazykům learner autonomy autonomie učící ho se learning English učení se angličtině metacognition metakognice Metacognitive Awareness Inventory Inventář metakognitivního povědomí pedagogy for autonomy pedagogika pro rozvoj autonomie self-determination theory Strategy Inventory for Language Learning Inventář strategií učení se jazykům tertiary education terciární vdělávání university pedagogy
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 11. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m0qr3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 3. 2021
- Vedoucí: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Oponent: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. \textit{Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition} [online]. Brno, 2020 [cit. 2023-06-01]. Dostupné z: https://theses.cz/id/y6mzig/. Disertační práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika (čtyřleté) / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Specifické učební styly studentů a odpovídající strategie učení se zaměřením na výuku angličtiny
Jana Machová -
Strategie učení se cizímu jazyku na gymnáziu: Doporučení pro praxi
Pavlína Mauerová -
Strategie učení se cizímu jazyku u řečové dovednosti mluvení u nadaných žáků gymnázia
Kateřina Kašpárková -
Strategie učení se z textu u žáků 2. stupně základní školy
Marita ŠIRMER MARTIROSYAN -
Strategie učení intaktních žáků a žáků se zvýšeným rizikem školní neúspěšnosti
Dana Plešingerová -
The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools
Matouš Straka