Šimon Honal
Bachelor's thesis
Unreal Engine a Průlomy v real-time renderingu
Unreal Engine and Breakthroughs in real-time rendering
Abstract:
Práce se zabývá o průlomy v oblasti real-time (tzn. online) renderingu, tj. renderingu v reálném čase, který se doposud užíval především, či skoro exkluzivně, v počítačových hrách. Tento trend nyní postupně upadá a díky novým technologiím v oblasti renderingu, jmenovitě programu Unreal Engine, se rendering v reálném čase užívá čím dál tím více i v mainstreamové vizuální produkci, např. v seriálu „The …moreAbstract:
This thesis describes breakthroughs in the area of real-time (online) rendering, which had, up until recently, been used mostly, or almost exclusively, in videogames. This trend is now gradually declining thanks to new rendering technologies, namely the Unreal Engine program. Real-time rendering is now used more and more in mainstream visual productions, eg. In ‚The Mandalorian‘ series. This thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 8. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2022
- Supervisor: MgA. Martin Hovorka
- Reader: David Svoboda, Bc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HONAL, Šimon. \textit{Unreal Engine a~Průlomy v~real-time renderingu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2022. Available from: https://theses.cz/id/y76oro/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / field / specializace:
Visual and Literary Arts / Visual arts / Animation and Visual Effects
Theses on a related topic
-
Role kameramana při vizuální adaptaci PC her a výhody Virtual Production v praxi
Norbert Pokorný -
The Future of Virtual Backgrounds in Filmmaking
Riyana Lama -
Tvorba vzdělávací virtuální prohlídky pro základní školy
Dominik Stuchlý -
Řízení virtuální výrobní linky za využití Factory I/O a TIA Portal
David Kundera -
Vylepšení produkce filmů a seriálů pomocí Unreal Engine
Miroslav Černý -
Prezentace firmy pomocí počítačové 3D grafiky
Dalibor Pandula -
Tvorba vizuálních efektů v programu Adobe After Effects
Ladislav Kratochvíl -
Vizuální efekty v digitální éře
Jana Bebrová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights