Bc. Kateřina Pekárková

Bachelor's thesis

Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahů se zákazníky

Communication as a key activity and tool for the development of customer relationship
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje klesajícímu vlivu ceny při rozhodování zákazníka o koupi produktu či služby a hledá způsoby odlišení se od konkurence jinde. Ukazuje se, že v dnešní době je pro zákazníka důležitější individuální přístup a dostatečná komunikace ze strany obchodního zástupce než cena. V první části jsou definovány základní pojmy týkající se dokonalé konkurence, prostředí B2B trhů, hodnoty …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the declining impact of lower price on a customer’s decision making process and searches for other (alternative) ways of competitive differentiation. Evidence suggests that of late, customers prefer an individual approach with sufficient communication from a salesman, rather than just a low price. The first part of the thesis defines basic phrases relating to perfect …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
  • Reader: Mgr. Miloslava Kykalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní