David Dohányos
Master's thesis
University Recruiting at Google
Univerzitní recruiting v Google
Abstract:
Hlavním cílem této práce je vytvořit přehled náborové strategie společnosti Google a její aktivity na školách spadající pod CEMS alianci, a změřit jejich efekt na vnímání značky zaměstnavatele v CEMS komunitě. Teoretická část obsahuje základní informace ohledně náborového procesu a metody budování zaměstnavatelské značky, a dále jejich provedení ve společnosti Google. Praktická část obsahuje zejména …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to provide a holistic overview of Google’s recruiting strategy and activities on CEMS schools and measure its success and effect on the employer perception of the CEMS cohort. The theoretical part provides background to the recruiting process and employer brand building methodologies. Furthermore, it gives detailed insights into Google’s recruiting and employer brand building …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 12. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80255
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: Daniela Pauknerová
- Reader: Veronika Motlová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80255
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Nábor zaměstnanců a employer branding vybrané společnosti
Helena Karhánková -
Návrh zefektivnění náboru zaměstnanců ve společnosti T-mobile s využitím principů employer brandingu
Jan Kašuba -
Employer branding ve výrobních podnicích/službách
Evelina Matkovčíková -
Employer Branding: marketingový přístup k HR
Hana Pavlíčková -
Komunikační mix Solitea CDL, a.s. v kontextu employer brandingu
Carina CHIOROGLO -
Role of Social Media in Brand Building
Jannatul Ferdous -
Využití Facebooku a Google AdWords pro budování značky
Štěpán Veselský -
Význam positioningu značky s aplikací na Google
Veronika Vacková