Mehrdeutigkeit auf der lexikalischen Ebene in der Werbesprache – Dagmar HOUDKOVÁ
Dagmar HOUDKOVÁ
Bachelor's thesis
Mehrdeutigkeit auf der lexikalischen Ebene in der Werbesprache
The lexical ambiguity in the advertisement
Abstract:
The aim of this degree work is to define linguistic devices that were used to achieve ambiguity in the advertisements of the Austrian magazine called Profil. The emphasis is put on the syntactic and lexical ambiguity as it occurs most frequently in these ads. The theoretical part contains the definition of the term ambiguity and deals with the means of syntactic and lexical ambiguity with respect to …moreAbstract:
Cílem této práce je stanovení jazykových prostředků, kterými bylo dosaženo mnohoznačnosti v reklamách rakouského časopisu Profil, přičemž je kladen důraz na syntaktickou a lexikální mnohoznačnost, která se v těchto reklamách objevuje nejčastěji. Teoretická část práce je věnována vymezení pojmu mnohoznačnost jako takového a dále přibližuje jednotlivé prostředky syntaktické a lexikální mnohoznačnosti …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2012
Accessible from:: 24. 4. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Veronika Opletalová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOUDKOVÁ, Dagmar. Mehrdeutigkeit auf der lexikalischen Ebene in der Werbesprache. Olomouc, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.4.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 24. 4. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyBachelor programme / field:
Philology / Německá filologie - Nizozemská filologie
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights