Mgr. Dita Trčková, Ph.D.

Diplomová práce

Power and Authority in Classroom Discourse

Power and Authority in Classroom Discourse
Anotace:
Diplomová práce se zabývá rozložením moci v mluveném projevu učitele a žáků ve školní třídě. Analyzuje audio nahrávky ze tří britských základních škol a jako metodu analýzy používá ‘critical discourse analysis’. Práce se zaměřuje se na jazykové prostředky, kterými je řízena interakce učitele a žáků, např. určování a regulování témat rozhovoru a cílů hodiny, dále analyzuje zdvořilostní strategie a intertextualitu …více
Abstract:
The thesis deals with power distribution in classroom discourse. It analyses audio-recordings of classroom interaction from three British primary schools and as a method of analysis adopts critical discourse analysis. The study focuses on interactional control features, i.e. turn-taking, exchange structure, topic control, setting and policing agendas and formulation, politeness strategies and intertextuality …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 6. 2007

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 6. 2007
  • Vedoucí: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta

Masarykova univerzita

Přírodovědecká fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Matematika / Anglický jazyk a literatura

Práce na příbuzné téma