Bc. Jitka SLADKÁ

Bachelor's thesis

Analýza marketingových principů aplikovaných na McDonald's

Analysis of Marketing Principles Applied to the McDonald´s Corporation
Abstract:
In my bachelor thesis, I analyzed the marketing environment of McDonald`s corporation. In the first part of my thesis, I introduce the history and the term of marketing, global marketing and principle of franchising. I also explain a conception of the marketing environment, its analyses and potential positive or negative impacts they can infer. In the last chapter of first part, I acqui-ant readers …more
Abstract:
Pro svoji bakalářskou práci jsem si vybrala světově známou síť restaurací McDonald´s. Tuto společnost jsem použila pro analýzu marketingového prostředí. V první části představuji čtenáři historii a pojem marketing, globální marketing a základy franchisingu, zaobírám se teoretickým vysvětlováním co znamená marketingové prostředí, jak jej dělíme a jaké analýzy je dobré použít pro rozpoznání vlivů, které …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2006
Identifier: 2685

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2006

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SLADKÁ, Jitka. Analýza marketingových principů aplikovaných na McDonald's. Zlín, 2006. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 11. 05. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.