Bc. Žaneta Kolesová

Bachelor's thesis

Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti

The analysis of competition on the retail market in selected area
Abstract:
V této bakalářské práci je cílem zanalyzování konkurenční pozice prodejní maloobchodní jednotky společnosti Lidl ČR, v.o.s, dále vyhodnotit její postavení na trhu a navrhnout možná opatření, která by jí pomohla zlepšit stávající pozici na trhu. V literární rešerši jsou použity relevantní zdroje odborné literatury a také relevantní internetové zdroje. Jsou zde charakterizovány pojmy jako obchod, jeho …more
Abstract:
Main goal of this thesis is to analyze competetive position of Lidl ČR, v.o.s., to evaluate its position on the market and to propose possible measures to improve its current position on the market. Relevant researches from professional literature and internet sources are used as the source material. Concepts of business and its functions, retail, types of business units and methods used to making …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 9. 2015
  • Supervisor: Ing. Lukáš Kučera
  • Reader: Ing. Josef Medek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích