Thu Trang Dinhová

Bachelor's thesis

Analýza kreativní strategie v TV reklamách japonských a českých mobilních operátorů

Analysis of creative strategy in TV ads of Japanese and Czech MNOs
Abstract:
Práce se zabývá analýzou a definováním rozdílů v kreativních strategiích používané v televizních reklamách českých a japonských mobilních operátorů. Práce dále zjišťuje závislost těchto rozdílů na kulturu v daných zemích a je-li možné reklamy obou států standardizovat.Teoretická část se věnuje definicí reklamy a kreativní strategie, dále obecným vztahem mezi reklamou a kulturou, a nakonec jsou představeny …more
Abstract:
The main objective of the thesis is to analyse and define the differences in creative strategies of TV ads from Czech and Japanese mobile network operators (MNOs). The work also explores how the strategies are dependent on the countries’ cultures and if it is possible to standardize the ads between both countries.The theoretical framework focuses on definitions of advertising and creative strategy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 10. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2018
  • Supervisor: Majja Chabirova
  • Reader: Stanislav Horný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71935

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi