Analýza kreativní strategie v TV reklamách japonských a českých mobilních operátorů – Thu Trang Dinhová
Thu Trang Dinhová
Bachelor's thesis
Analýza kreativní strategie v TV reklamách japonských a českých mobilních operátorů
Analysis of creative strategy in TV ads of Japanese and Czech MNOs
Abstract:
Práce se zabývá analýzou a definováním rozdílů v kreativních strategiích používané v televizních reklamách českých a japonských mobilních operátorů. Práce dále zjišťuje závislost těchto rozdílů na kulturu v daných zemích a je-li možné reklamy obou států standardizovat.Teoretická část se věnuje definicí reklamy a kreativní strategie, dále obecným vztahem mezi reklamou a kulturou, a nakonec jsou představeny …moreAbstract:
The main objective of the thesis is to analyse and define the differences in creative strategies of TV ads from Czech and Japanese mobile network operators (MNOs). The work also explores how the strategies are dependent on the countries’ cultures and if it is possible to standardize the ads between both countries.The theoretical framework focuses on definitions of advertising and creative strategy …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 10. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71935
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2018
- Supervisor: Majja Chabirova
- Reader: Stanislav Horný
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DINHOVÁ, Thu Trang. \textit{Analýza kreativní strategie v~TV reklamách japonských a~českých mobilních operátorů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2016. Available from: https://theses.cz/id/ye71sv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71935
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
Mobile Telephony and Internet in Afghanistan: Issues of Network Coverage and Quality of Service
Mohammad Asif -
Le lancement de La Poste Mobile
Radka VÍTEČKOVÁ -
Kreativní strategie v české TV reklamě společnosti T-Mobile
Karolína ŠTURSOVÁ -
Japonská reklama a charakteristiky cudzincov v nej
Veronika Zakálová