Bc. Kristína Birošová

Bakalářská práce

Dizajn reklamy z pohladu neuromarketingu

Advertising design from the perspective of neuromarketing
Abstract:
In this thesis, the author explored the impact of advertising design on consumer behavior. The main objective of this work was to determine the strength of the visual component's influence on consumers from a neuromarketing perspective. In the practical part, the author conducted qualitative research. This was carried out through interviews with twelve respondents, with the aim of observing the psychological …více
Abstract:
Autor sa v bakalárskej práci zaoberal vplyvom dizajnu reklamy na správanie spotrebiteľa. Hlavným cieľom tejto práce, bolo skúmanie sily vplyvu vizuálnej zložky reklamy na spotrebiteľa, z neuromarketingového hľadiska. V praktickej časti sa autor venoval kvalitatívnemu prieskumu. Ten, bol realizovaný formou rozhovorov s dvanástimi respondentmi za účelom pozorovania psychologických a fyziologických aspektov …více
 
 
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 7. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 26. 8. 2024
  • Vedoucí: Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
  • Oponent: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správní

Vysoká škola finanční a správní

Bakalářský studijní program / obor:
Marketingová komunikace / Marketingová komunikace