Bc. Jitka KANTOVÁ

Master's thesis

Environmentální peacebuilding: možnosti a limity - případová studie afrických říčních pánví

Environmental peacebuilding: prospects and limits - the case study of african river basins
Abstract:
Práce testuje fungování environmentálního peacebuildingu ve čtyřech největších afrických říčních pánvích (řek Kongo, Nil, Niger a Zambezi). Jedná se o relativně nový koncept, který je založen na myšlence, že spolupráce v oblasti životního prostředí a přírodních zdrojů může významně přispět k mírovému procesu. Voda je unikátním přírodním zdrojem a nezbytnou komoditou pro lidské živobytí. Nicméně míra …more
Abstract:
This thesis tests the concept of environmental peacebuilding in the four biggest African river basins (river Congo, Niger, Nile and Zambezi). It is relatively new concept, which is based on idea that cooperation in the field of environment and natural resources can significantly contribute to peace process. Nevertheless the degree of cooperation and institutionalization in African river basins is very …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PhDr. Šárka Cabadová Waisová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KANTOVÁ, Jitka. Environmentální peacebuilding: možnosti a limity - případová studie afrických říčních pánví. Plzeň, 2014. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Master programme / field:
Political Science / Foreign Relations