Multinational brands versus local brands on the Czech market – Bc. Karolina Pořízková
Bc. Karolina Pořízková
Master's thesis
Multinational brands versus local brands on the Czech market
Multinational brands versus local brands on the Czech market
Abstract:
Hlavním cílem mé diplomové práce je porovnat a analyzovat nadnárodní značku Coca-Cola versus lokální značku Kofola a také zjistit, jak jsou tyto značky vnímány českými spotřebiteli. Vybrala jsem si tyto dvě společnosti, protože jsou dobrým příkladem a poukazují na mezinárodní a lokální rozdíly. Analýzou těchto společností mají být odhaleny nedostatky a navrhnuty představy na vylepšení. Tato práce se …moreAbstract:
The main goal of my diploma thesis is to compare and analyze multinational brand Coca-Cola versus local brand Kofola and also to find out how these two brands are perceived by Czech consumers. I chose these two companies, because they are a great example of showing the international and local differences. The analysis of these brands should be revelation of imperfection and suggested recommendation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ftn89/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 8. 2013
- Supervisor: Ing. Martin Petrášek
- Reader: Dipl. Ing. Heinrich Homola
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance & Master of Business Administration
Theses on a related topic
-
Marketingový komunikační mix vybraného vinařství
Kamila Ilgnerová -
Marketingový komunikační mix vybraného hotelu
Viktoriia Cherepkova -
Marketingový mix společnosti Marks & Spencer
Beránková Beránková -
Marketingový mix pro malovinaře
Karady Karady -
Marketingový mix vybrané společnosti
Krutílková Krutílková -
Marketingový mix vybrané společnosti
Adam Kocián -
Marketingový mix společnosti Dolní Oblast VÍTKOVICE, z.s. - Malý a Velký svět techniky
Marek Veselý -
Marketingový mix vybraných výrobních podniků
Filip Kuželka