Bc. Karolina Pořízková

Master's thesis

Multinational brands versus local brands on the Czech market

Multinational brands versus local brands on the Czech market
Abstract:
Hlavním cílem mé diplomové práce je porovnat a analyzovat nadnárodní značku Coca-Cola versus lokální značku Kofola a také zjistit, jak jsou tyto značky vnímány českými spotřebiteli. Vybrala jsem si tyto dvě společnosti, protože jsou dobrým příkladem a poukazují na mezinárodní a lokální rozdíly. Analýzou těchto společností mají být odhaleny nedostatky a navrhnuty představy na vylepšení. Tato práce se …more
Abstract:
The main goal of my diploma thesis is to compare and analyze multinational brand Coca-Cola versus local brand Kofola and also to find out how these two brands are perceived by Czech consumers. I chose these two companies, because they are a great example of showing the international and local differences. The analysis of these brands should be revelation of imperfection and suggested recommendation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 8. 2013
  • Supervisor: Ing. Martin Petrášek
  • Reader: Dipl. Ing. Heinrich Homola

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance & Master of Business Administration