Bc. Monika Jančová

Diplomová práce

"Guys for Themselves": A Textual Analysis of the Staropramen Advertising Campaign

"Guys for Themselves": A Textual Analysis of the Staropramen Advertising Campaign
Abstract:
The thesis focuses on the codes of masculinity articulated in the Staropramen Chlapi sobě (Guys for Themselves) beer advertising campaign. Advertisements are approached as the writerly texts (Barthes 1970), that carry dominant codes of preferred reading (Hall 1980) using the hegemonic “gaps” such as semiotic excess (Hartley 1983). To reveal the dominant codes embedded in the advertising text, the thesis …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 5. 2007

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 6. 2007
  • Vedoucí: doc. Libora Oates-Indruchová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií