The impact of Temporary and Permanent Price Shocks on the Usage of Oil – Martin Watine
Martin Watine
Master's thesis
The impact of Temporary and Permanent Price Shocks on the Usage of Oil
The impact of Temporary and Permanent Price Shocks on the Usage of Oil
Abstract:
Cenové šoky jsou časová období, kdy ceny drasticky rostou nebo klesají během poměrně krátkého časového období. Jsou způsobeny určitými událostmi, jako jsou geopolitické nebo přírodní katastrofy nebo zavádění nových technologií v rámci odvětví. Pochopení těchto šoků umožňuje hlubší pochopení vztahu mezi cenami a využíváním zdroje, jako je ropa. Existuje rozdíl mezi dočasnými a trvalými cenovými šoky …moreAbstract:
Price shocks are periods of time in which prices drastically increase or decrease over a rather short period of time. They are caused by certain events, such as geopolitical or natural disasters or the introduction of new technologies within an industry. Understanding these shocks allows for a deeper understanding of the relationship between prices and the usage of a resource, such as oil. There is …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91809
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2024
- Supervisor: Marek Hudík
- Reader: Gabriela Koľveková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91809
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
Oil Price Fluctuations and its Impact on the Russian Economy and Firms
Nikita Mukhin -
Crude oil industry. Case study of Russia.
Elena Pudova -
The analysis of crude oil price and its determinants - Case study of Algeria
Hiblo Fituri -
The impact of oil industry on the economy of Kazakhstan
Aziza Akhmetova -
Digital maturity level and success in customer acquisition - Strategic impulses for staying competitve through potentials in customer profiling - a study in the oil and gas industry
Dominique Ellen Michaela Futterer -
Business environment in Russian oil and gas industry
Matvey Lessikov -
Oil and gas industry of Kazakhstan
Vyacheslav Yeremetko