Bc. Michal Slavík

Bachelor's thesis

Sociologie reklamy - strategie reklamy v dané reklamní společnosti

Sociology of advertisement - Promotional strategies in existing advertising agency
Abstract:
Sociologie a marketing jsou velmi úzce propojené obory. Oba využívají člověka a sociologické skupiny jako výchozí soubor pro zkoumání, testování a vyhodnocování. Sociologie disponuje mnoha nástroji, kterými může získat řadu cenných informací o cílových skupinách. Tato data následně využívá marketing, aby zacílil reklamu přesně na ty skupiny zákazníků, u kterých vyvolá největší odezvu. Sociologickými …more
Abstract:
Sociology and marketing are very closely connected branches. They both use man and sociologic groups as the initial file for research, testing and evaluation. Sociology uses a lot of tools to acquire wide range of valuable information about target groups. These data are used afterwards in marketing to aim the advertising exactly at those customer groups that will response the strongest. Some of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2008
  • Supervisor: doc. PhDr. Jan Vláčil, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní