Finanční analýza v budování konkurenční výhody podniku – Bc. Jana Trusinová
Bc. Jana Trusinová
Master's thesis
Finanční analýza v budování konkurenční výhody podniku
Financial Analysis in Building Competitive Advantage of the Company
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem finanční analýzy v budování konkurenční výhody podniku. Hlavním cílem diplomové práce je vyhodnotit efektivnost zvoleného minipivovaru s využitím metodického instrumentária finanční analýzy a získané výsledky porovnat s konkurenčním podnikem. Dále ze získaných výsledků identifikovat konkurenční výhody srovnávaných podniků. V teoretické části diplomové práce je popsán …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the topic of financial analysis of building a competitive advantage of the company. The main goal of the thesis is to valuate the efficiency of the selected minibrewery using the methodological instruments of financial analysis and to compare the obtained results with a rival competing company. Furthermore, the competitive advantages of the compared companies were identified …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sgvcx/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2021
- Supervisor: Ing. František Kalouda, CSc.
- Reader: Ing. Josef Nešleha
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Finance / Finance
Theses on a related topic
-
Innovation and its influence on strengthening the competitive advantage of the company
Alexandra Nam -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Olga Grashchenkova -
CRM as a Competitive Advantage in the Age of Consumer
Zuzana Nováková -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Competitive advantage for a bank that opens itself to Virtual Currency businesses – game theory
Martin Bok