Lukáš Petr
Bachelor's thesis
Fair Trade a český spotřebitel
Fairtrade and the Czech costumer
Abstract:
Práce se zaměřuje povědomí českého spotřebitele o konceptu Fairtrade. Téma bakalářské práce je Fairtrade a český spotřebitel. Cílem práce je vysvětlit pozadí za pojmem, hnutím a tržním přístupem. Na základě dotazníkového šetření práce vyhodnocuje, jaké je povědomí o logu a pojmu Fairtrade českého spotřebitele.Závěrem práce je, že povedomí českého spotřebitele o pojmu Fairtrade je stále velmi malé. …moreAbstract:
The bachelor's thesis focuses on the Czech consumer's awareness of the Fairtrade concept. The topic of the bachelor thesis is Fairtrade and the Czech consumer.The aim of this work is to explain the background behind the concept, movement and market approach. Based on a survey, the thesis evaluates awareness of the logo and the concept of Fairtrade of the Czech consumer.The conclusion of the thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 7. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Eva Jaderná, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Sales
Theses on a related topic
-
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Porovnání postupů v corporate social responsibility reportingu
Markéta Kleinová -
Marketing 4.0 Comparison of Online Marketing and Communication Trends in Sustainable Fashion in the Czech Republic and in the United Kingdom
Alžběta Jílková -
Etika získávání a zpracování informací o konkurenci v komerčním prostředí
Daniel Holásek -
Etika a korektnost v reklamě
Veronika MALÁ -
Etika a korektnost v reklamě
Tereza ŽÁKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights