Persvaze a její prostředky v současné marketingové komunikaci – Bc. Lucie Hampejsová
Bc. Lucie Hampejsová
Bachelor's thesis
Persvaze a její prostředky v současné marketingové komunikaci
Persuasion and Its Tools in Contemporary Marketing Communication
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje persvazivních techniky v současné marketingové komunikaci s důrazem na koncepty představené v dílech Roberta Cialdiniho. Práce se zaměřuje na identifikaci a analýzu přesvědčovacích strategií používaných v marketingových kampaních a zároveň zkoumá jejich etičnost vůči spotřebiteli. V rámci analýzy jsou zkoumány vybrané reklamní kampaně z různých odvětví a následně identifikovány …moreAbstract:
This bachelor thesis analyses persuasive techniques in contemporary marketing communication with an emphasis on the concepts introduced in the works ofRoberto Cialdini. The thesis focuses on the identification and analysis ofpersuasive strategies used in marketing campaigns while examining their ethicality towards the consumer. The analysis examines selected advertising campaigns from different industries …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ji2ry/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: M.Sc. Mirela Moldoveanu, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová