Pavlína Steinbocková
Bachelor's thesis
Vnímání zero waste marketingu
Perception of Zero Waste marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu zvaný Zero Waste z pohledu vnímání jeho použití jako marketingový nástroj. Cílem této práce je zmapovat povědomí o Zero Waste a jeho pravidlech. Dále také je za cíl zjistit faktory, které lid odrazují od tohoto lifestylu. Ve výzkumu byla použita metodika práce online skupinový rozhovor. Provedený rozhovor poskytuje nahlédnutí do respondentova osobního života …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the phenomenon called Zero Waste from the point of view of perceiving its use as a marketing tool. The aim of this work is to map the awareness of Zero Waste and its rules. Furthermore, the aim is to find out factors that discourage people from this lifestyle. The research used the methodology of online group interview.The interview provides an insight into the respondent …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
- Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Vnímání Corporate Social Responsibility kulturních projektů návštěvníky
Martina Vachalová -
Corporate Climate Responsibility
Marta Hadravová -
Corporate Social Responsibility in a concrete firm
Chunyi Zhao -
Je Corporate Social Responsibility při nízkých cenách dodržitelná? Na příkladu H&M.
Anna Zwierzynová -
Corporate Social Responsibility ve velkých společnostech
Kateřina Vrabcová