An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans – Bc. Tereza Matějíčková
Bc. Tereza Matějíčková
Master's thesis
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na stylistickou analýzu jazyka reklamy. Výzkum byl proveden pomocí analýzy korpusu, který se skládal ze 100 aktuálních alkoholových sloganů. Při výzkumu byly použity kvalitativní i kvantitativní metody kvůli zkoumání frekvence použití jednotlivých jazykových prvků a dále také při intepretaci manipulativních tendencí v reklamách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on the stylistic analysis of the language of advertisement. The research was conducted by analysing the corpus of 100 recent alcoholic commercial slogans. The methods used were quantitative and qualitative. The methods were chosen intentionally to compare the frequency of the language elements and the interpretation of manipulative tendencies. The work is divided into theoretical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fky8o/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MATĚJÍČKOVÁ, Tereza. \textit{An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/yns7ca/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Humour and Advertisement: The Language of Paid Partnerships on YouTube
Eva Šlesingrová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
Lingvistická analýza politického jazyka v předvolebních kampaních v Bulharsku, Česku, Chorvatsku a Srbsku
Nela Martinková -
Lingvistická analýza ruské ekonomicko-právní terminologie z oblasti cenných papírů
Vojtěch Adam -
Lingvistická analýza ruské a české terminologie z oboru pojišťovnictví
Jana Tesařová -
Lingvistická analýza anglického jazyka užívaného v rámci populárních streamovacích platforem.
Jan ŠIMON -
Lingvistická analýza anglického jazyka užívaného v rámci populárních streamovacích platforem.
Jan ŠIMON