Bc. Tereza Matějíčková

Master's thesis

An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans

An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na stylistickou analýzu jazyka reklamy. Výzkum byl proveden pomocí analýzy korpusu, který se skládal ze 100 aktuálních alkoholových sloganů. Při výzkumu byly použity kvalitativní i kvantitativní metody kvůli zkoumání frekvence použití jednotlivých jazykových prvků a dále také při intepretaci manipulativních tendencí v reklamách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on the stylistic analysis of the language of advertisement. The research was conducted by analysing the corpus of 100 recent alcoholic commercial slogans. The methods used were quantitative and qualitative. The methods were chosen intentionally to compare the frequency of the language elements and the interpretation of manipulative tendencies. The work is divided into theoretical …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 5. 2016
  • Supervisor: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta