Umelá inteligencia vo vzdelávaní: kde sme a kam smerujeme – Bc. Ľuboš Peder
Bc. Ľuboš Peder
Diplomová práce
Umelá inteligencia vo vzdelávaní: kde sme a kam smerujeme
Artificial intelligence in education: where we are and where we are going
Abstract:
Artificial intelligence is a technology that is advancing. This work is intended to approach and explain the given technology and its use in various industries. However, the direct focus is on education and the use of this element in one of the most important industries today. Artificial intelligence has become a part of almost everything, and the university as an educational institution also faces …víceAbstract:
Umelá inteligecia je technológia, ktorá napreduje. Táto práca je určená k priblíženiu a vysvetleniu danej technológie a jej využitiu v rôznych odvetviach. Priame zameranie je však určené pre vzdelávanie a využitie tohoto prvku v jednom z najdôležitejších odvetví dnešnej doby. Umelá inteligencia sa stala súčasťou takmer všetkého a uni-verzita ako vzdelávacia inštitúcia rovnako čelí premenným danej technológie …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gaif8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2024
- Vedoucí: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Copyright protection of artificial intelligence outputs
Benedikt Vala -
LMS ve vzdělávání
Martin Zmek -
LMS ve vzdělávání (návrh vzdělávacího kurzu)
Eliška Kotková -
Vývoj moderních LMS systémů vhodných pro akademické vzdělávání
David Tvrz -
LMS pro potřeby středoškolského vzdělávání
Jakub Čípa -
Learning management systems: the case study for a higher education institution in Uzbekistan
Tokhirjon Sirojiddinov