Umelá inteligencia vo vzdelávaní: kde sme a kam smerujeme – Bc. Ľuboš Peder
Bc. Ľuboš Peder
Master's thesis
Umelá inteligencia vo vzdelávaní: kde sme a kam smerujeme
Artificial intelligence in education: where we are and where we are going
Abstract:
Artificial intelligence is a technology that is advancing. This work is intended to approach and explain the given technology and its use in various industries. However, the direct focus is on education and the use of this element in one of the most important industries today. Artificial intelligence has become a part of almost everything, and the university as an educational institution also faces …moreAbstract:
Umelá inteligecia je technológia, ktorá napreduje. Táto práca je určená k priblíženiu a vysvetleniu danej technológie a jej využitiu v rôznych odvetviach. Priame zameranie je však určené pre vzdelávanie a využitie tohoto prvku v jednom z najdôležitejších odvetví dnešnej doby. Umelá inteligencia sa stala súčasťou takmer všetkého a uni-verzita ako vzdelávacia inštitúcia rovnako čelí premenným danej technológie …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gaif8/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2024
- Supervisor: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
- Reader: PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Copyright protection of artificial intelligence outputs
Benedikt Vala -
LMS ve vzdělávání
Martin Zmek -
LMS ve vzdělávání (návrh vzdělávacího kurzu)
Eliška Kotková -
Vývoj moderních LMS systémů vhodných pro akademické vzdělávání
David Tvrz -
LMS pro potřeby středoškolského vzdělávání
Jakub Čípa -
Learning management systems: the case study for a higher education institution in Uzbekistan
Tokhirjon Sirojiddinov