Theses 

Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení – Bc. Martina Kissová

česky | in English | slovensky

Agenda:
Změnit agendu. Adresa v ISu:

Vysoká škola finanční a správní

Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace

Práce na příbuzné téma

Zobrazit popisek

Bc. Martina Kissová

Bakalářská práce

Využití reklamní fotografie v současném pojetí marketingových sdělení

Utilization of Marketing Photography in the Current Concept of Marketing Communication

Abstract: Bachelor thesis 'Utilization of Advertising Photography in the current concept of Marketing Communication' deals with the role of photography in marketing. Nowadays, photography is used almost in every aspect of our lives, probably much more than ever before, also thanks internet. History of photography is very important part and its beginnings in different types of society helps us to understand how big progress its invention meant in the past. Since advertising industry started, its mission is still the same – promote and sell products to consumers. Job of marketers is hide this truth in a creative way of advertising. They use several types of advertising appeal to attract our attention. Here we describe two most common, erotica and shock, with connection of two great photographers Helmut Newton and Oliviero Toscani, and their impact on society. Process of making advertising campaign, role of client, marketing team, photographer and also postproduction, show us how many people is involved to one advertising campaign - one advertising photography. Thesis focuses on the beginnings, current and future utilization of photography in advertising industry.

Abstract: Bakalárska práca „Využitie reklamnej fotografie v súčasnom pojatí marketingových posolstiev“ pojdenáva o význame fotografie v marketingu. V dnešnej dobe je fotografia súčasťou nášho každodenného života pravdepodobne viac než kedykoľvek predtým i vďaka internetu. Vznik fotografie a jej postupné začleňovanie do rôznych oblastí spoločenského diana, nám pomáha lepšie pochopiť, aký veľký výnam jej objav znamenal. Od začiatku vzniku reklamného priemyslu sa jeho poslanie nemení a je stále rovnaké – propagovať a predávať produkty konzumentom. Prácou marketérov je túto pravdu zakryť kreatívnym prevedením reklám. Na upútanie našej pozornosti používajú niekoľko overených reklamných trikov, medzi ktoré patria tiež erotika a šokovanie. Tieto motívy využívali vo svojej tvorbe fotografi Helmut Newton a Oliviero Toscani. Proces tvorby reklamnej kampane, rola klienta, marketingového tímu, fotografa, no tiež postprodukcie, nám ukazuje koľko veľa článkov je zapojených do výsledenej kampane – výsledenj reklamnej fotografie. Práca sa v neposledom rade zameriava na minulé, súčasné a aj budúce využite fotografie v reklamnom priemysle.

Klíčová slova: fotografia, reklamná fotografia, reklama, reklamný priemysel, Helmut Newton, Oliviero Toscani, reklamný proces, fotograf, posprodukcia Photography, Advertising Photography, Advertising, Advertising Industry, Oliviero Tocsani, Advertising Process, Photographer, Postproduction

Jazyk práce: slovenština

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 3. 6. 2016
  • Vedoucí: PhDr. Marek Matějka
  • Oponent: PhDr. Slavomír Paravičiny

Citační záznam

Citace dle ISO 690: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • nikomu
Složka Odkaz na adresář do lokálního úložiště instituce
Jak jinak získat přístup k textu

Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správní

Relevantní odkazy 


Nahoru | Aktuální datum a čas: 16. 6. 2019 08:59, 24. (sudý) týden

Soukromí

Kontakty: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz