Same story told differently how the socio-cultural factors influenced the creation of Abre los Ojos and Vanilla Sky – Milena Viitman
Milena Viitman
Master's thesis
Same story told differently how the socio-cultural factors influenced the creation of Abre los Ojos and Vanilla Sky
Stejný příběh vyprávěný odlišně
Anotácia:
In order to illustrate how the same story significantly changes depending on its country of origin, I will use the example of Abre Los Ojos (Spain, 1997) and its remake Vanilla Sky (USA, 2001). The intention of my thesis will not be to prove which version is better, but rather to show how all differences are results of a different ideological and cinematographic tradition. First, I will talk about …viacAbstract:
K tomu, abych ilustrovala jak se stejný příběh výrazně mění v závislosti na zemi původu, použiji příkladu Abre Los Ojos (Otevři oči, Španělsko, 1997) a jeho remake-u Vanilla Sky (Vanilkové nebe, USA, 2001). Cílem mé práce není dokazování které zpracování je lepší, ale spíše poukazování na skutečnost, že rozdíly jsou důsledkem rozdílné ideologické a kinematografické tradice. Nejprve budu psát o typech …viacKľúčové slová
španělská kinematografieKľúčové slová
americká kinematografieKľúčové slová
evropská kinematografieKľúčové slová
kulturní aspektyKľúčové slová
filmová tvorbaKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
sociologické aspektyKľúčové slová
filmová teorie
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2015
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/8592
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2015
- Vedúci: Mary Carmel ANGIOLILLO
- Oponent: Ronald BERGAN
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VIITMAN, Milena. \textit{Same story told differently how the socio-cultural factors influenced the creation of Abre los Ojos and Vanilla Sky}. Online. Diplomová práca. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/yosb04/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / odbor:
Film, Television and Photography / Cinema and Digital Media
Práce na příbuzné téma
-
Ekonomické aspekty americké kinematografie v kontextu pandemie covid-19
Ivan Major -
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Americká propaganda v moderní kinematografii
Jan VAVŘÍK -
Významný směr či hnutí v dějinách evropské kinematografie: Spaghetti western - evropské pojetí amerického žánru
Roman FREIBERG -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Sociální konstrukce sériového vraha v americké kinematografii na přelomu 20./21. století
Veronika LOHNICKÁ