Ing. Michal Pašek

Bachelor's thesis

Americké prezidentské volby 2008 - vítězství politického marketingu?

The US Presidential Elections 2008 - the Political Marketing Victor?
Abstract:
Práce se zabývá prezidentskými volbami v USA v roce 2008. Primárním cílem práce je zjistit, které faktory umožnily Baracku Obamovi zvítězit v těchto volbách. Na základě zjištěných faktů můžeme ukázat, zda se jednalo pouze o vítězství politického marketingu či nikoliv.
Abstract:
The work concerns with the Presidential Elections in the U. S. in 2008. The primary goal of this paper is to determine which factors allowed Barack Obama to win in this election. On the basis of findings is possible to show whether it was a Political marketing victory or not.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 1. 2010
  • Supervisor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Zuzana Řiháková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií