Exploring factors that influence consumers’ online shopping behavior via e-commerce platforms in Vietnam: The case of Shopee – Quynh Chau Ngo
Quynh Chau Ngo
Bakalářská práce
Exploring factors that influence consumers’ online shopping behavior via e-commerce platforms in Vietnam: The case of Shopee
Exploring the factors that impact consumers‘ online shopping behaviour in Vietnam: The case of Shopee
Anotace:
The main objective of this thesis is to explore the factors that impact consumers’ online shopping behaviour in Vietnam. In addition, the thesis also analyses various ways how e-commerce sites attract and reach their customers. Therefore, the methodology will be qualitative research which includes data from in-depth interviews with Vietnamese consumers who have online shopping experiences via e-commerce …víceAbstract:
The main objective of this thesis is to explore the factors that impact consumers’ online shopping behaviour in Vietnam. In addition, the thesis also analyses various ways how e-commerce sites attract and reach their customers. Therefore, the methodology will be qualitative research which includes data from in-depth interviews with Vietnamese consumers who have online shopping experiences via e-commerce …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 12. 2021
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/85303
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 2. 2022
- Vedoucí: Efthymia Kottika
- Oponent: Miroslav Karlíček
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
NGO, Quynh Chau. \textit{Exploring factors that influence consumers’ online shopping behavior via e-commerce platforms in Vietnam: The case of Shopee}. Online. Bakalářská práce. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/ypoixs/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85303
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomika a management/Business Administration / Corporate Finance and Management
Práce na příbuzné téma
-
Development of e-commerce - analysis of customer behaviour and preferences when buying apparel
Aleksandra Kim -
Faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu kosmetických produktů v e-commerce
Markéta Jirecová -
Online impulsive buying behaviour in India
Swaroop Muralinathan -
Finanční výhody a nevýhody v prodeji a nákupu v e-shopech
Lenka Křížová -
Development of mobile applications for online shopping
Aruzhan Zhuman -
Consumers and E-commerce in Vietnam - Case Study of Shopee Platform
Dung Tran Thi Thuy