Kateřina Chalupová

Bachelor's thesis

Marketingová komunikace galerijních výstav

Marketing Communication of gallery´s exhibitions
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na využívání komunikačních nástrojů v muzeích a galeriích s přihlédnutím na marketingovou komunikaci a propagaci galerijních výstav. Cílem bakalářské práce je na základě výzkumu navrhnout zefektivnění marketingové komunikace galerie na příkladu vybrané výstavy v rámci programu Centra současného umění DOX. Teoretická část pojednává o terminologii z oblasti arts marketingu …more
Abstract:
Bachelor´s thesis focuses on the current possibilities of using communication tools in museums and galleries focusing on marketing communication and promotion of exhibitions. The aim of the thesis is based on a research to design more effective marketing communications gallery on the example of selected exhibitions in the DOX Center for Contemporary Art. The theoretical part deals with the terminology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 10. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: Marek Prokůpek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/69817