Analýza vizuálního stylu režiséra Roberta Hloze v reklamní tvorbě – Vojtěch Kapounek
Vojtěch Kapounek
Bachelor's thesis
Analýza vizuálního stylu režiséra Roberta Hloze v reklamní tvorbě
Analysis of the Visual Style of Director Robert Hloz in Advertising
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje vizuální styl českého režiséra Roberta Hloze v oblasti reklamní tvorby. Zkoumá jeho přístup k natáčení, s tím související problémy, použité kamerové techniky, osvětlení reklamních spotů a celkový proces tvorby. Dále se zaměřuje na srovnání dvou vybraných reklam. Analýza je opřena o konkrétní příklady Hlozových reklam a prostřednictvím strukturovaného rozhovoru poskytuje náhled …moreAbstract:
This bachelor thesis analyses the visual style of the Czech director Robert Hloz in the field of advertising. The director's approach to filming, the problems involved, the camera techniques used, the lighting of the commercials and the overall process of creation are examined. The thesis also focuses on the comparison of two selected commercials. The analysis is based on specific examples of Hloz …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2024
Thesis defence
- Supervisor: MgA. Petr Babinec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAPOUNEK, Vojtěch. \textit{Analýza vizuálního stylu režiséra Roberta Hloze v reklamní tvorbě}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2024. Available from: https://theses.cz/id/yr61vf/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kapounek, Vojtěch. Analýza vizuálního stylu režiséra Roberta Hloze v reklamní tvorbě. Zlín, 2024. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Film Photography