Bich Ngoc Nguyen
Master's thesis
Vliv Třetí kávové vlny na obchod s kávou
Influence of the Third Wave of Coffee on coffee trade
Abstract:
Diplomová práce zkoumá změny na trhu s kávou ve Třetí kávové vlně. Práce obsahuje komparaci tradičního modelu obchodu s kávou a obchodu s výběrovou kávou. První kapitola je věnována kávě jako komoditě a jejímu obchodnímu významu. Druhá část se zabývá vývojem na trhu s kávou ve třech klíčových etapách (vlnách). Předposlední část je věnovavaná způsobu obchodu s výběrovou kávou a zemím produkujícím výběrovou …moreAbstract:
The purpose of this thesis is to examine changes in the coffee market in the third wave of coffee. The work compares the commodity market with the specialty coffee market. Throughout the thesis, examples show how the third wave of coffee challenges views about the traditional global value chain. The first chapter analyses the importance of coffee as a commodity. The second chapter looks into the evolution …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76395
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2019
- Supervisor: Jakub Jedlinský
- Reader: Jiří Sejkora
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76395
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Analysis of Organic Coffee on the Czech Market
Margarita Yelisseyeva -
‘One Ethiopian Hand Brew, Please!’: Discovering Habitus of Specialty Coffee Connoisseurs
Margarita Yelisseyeva -
Impact of sustainability measures in the specialty coffee supply chain on the end consumer
Jasmin-Maria Hopp -
Caffeine content of Honduran coffee on the Czech market
Kateřina Beránková -
Analysis of coffee small farmers innovation system in Colombia
William Corredor -
Využití certifikace Fair trade a Direct trade v marketingové strategii českých pražíren kávy a kaváren
Petra Bočková -
Komparace direct trade a fair trade
Robin Rolenc