Bára Procházková

Bachelor's thesis

Sociální marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR

Social marketing and its perception by the Czech consumers
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá pojmem sociální marketing a tím, jak ho spotřebitelé na území ČR vnímají. V práci je popsáno teoretické vymezení a koncepce sociálního marketingu od jeho počátků až po současnost. Rovněž jsou uvedeny konkrétní příklady sociálních kampaní a jejich vliv na společnost. Pomocí komparativní analýzy jsou v praktické části srovnávány tři podniky využívající sociální marketing. Cílem …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the concept of social marketing and how consumers perceive it in the Czech Republic. The thesis describes the theoretical definition and concept of social marketing from its origins to the present. Specific examples of social campaigns and their impact on society are also given. Using a comparative analysis, three companies using social marketing are compared in the practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 5. 2024
  • Supervisor: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Vladimíra Hladíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.