Vnímání reklamy na tabákové a alkoholické výrobky – Radka Vondráková
Radka Vondráková
Bachelor's thesis
Vnímání reklamy na tabákové a alkoholické výrobky
The perception of tobacco and alcohol advertisement
Abstract:
Cílem mé práce je zjistit, jaký je postoj české společnosti k reklamě, tabákovým a alkoholickým výrobkům a reklamě na tyto výrobky, jestli se tento postoj liší u mužů a u žen a u studentů vysokých škol. Ke splnění těchto cílů jsem využila analýzu sekundárních dat výzkumu Market & Media & Lifestyle -- TGI, analýzu primárních dat získaných internetovým dotazníkem a porovnání výsledků z obou analýz. Na …moreAbstract:
The aim of my thesis is to find out what is the position of the Czech society to advertising, tobacco and alcoholic products and advertising of these products, if this position differs for men and for women and for university students. In order to achieve my goals, I used the analysis of secondary data from Market & Media & Lifestyle -- TGI, the analysis of primary data obtained from the internet questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 10. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/26837
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2011
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Oldřich Vávra
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/26837
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Is tobacco advertising ethical or unethical? A cross cultural research between Germany and Russia.
Sara Denise Wüst -
Reklama a ochrana dětí
Nicole Plánková -
Reklama a tabákový průmysl
Lucie Křivohlavá -
Reklama v rozhodovací praxi českých a evropských soudů
Zdeněk Borkovec -
Reklama v tabákovém průmyslu
Lenka Šťastná -
Reklama na alkoholické nápoje a tabákové výrobky a její právní regulace
Martin Kotva -
Tabáková reklama v současné právní úpravě
Miroslav Selka -
Alkohol a tabák u studentů středních škol
Adéla Škopová