Ivana DLOUHÁ

Master's thesis

Úroveň školní zralosti a připravenosti dětí na počátku školní docházky

The level of ripeness and school readiness of children in the early school age
Abstract:
Předkládaná práce pojednává o problematice školní zralosti a připravenosti žáků na počátku školní docházky. Tvoří dvě stěžejní části, teoretickou a empirickou. V teoretické části je představován vhled do základních proměn vývojového období předškolního věku, objasnění pojmů školní zralost a připravenost i analýza prioritních znaků školní zralosti a připravenosti. Následuje vymezení pedagogicko-psychologické …more
Abstract:
The present work deals with the issue of school readiness and preparedness of students to start school. Consists of two main parts: theoretical and empirical. The theoretical part is presented an insight into the developmental changes of pre-school age, clarification of terms of school readiness and maturity analysis and priority character of school readiness and preparedness. The following is the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2014
Accessible from:: 4. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Simona Hendrychová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DLOUHÁ, Ivana. Úroveň školní zralosti a připravenosti dětí na počátku školní docházky. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta