Měření pobouření na českém Twitteru – Bc. Petr Rusnok
Bc. Petr Rusnok
Bakalářská práce
Měření pobouření na českém Twitteru
Measurement of moral outrage on Czech Twitter
Anotace:
Měřil jsem skrze anotátory a umělou inteligenci morální pobouření na sociální síti X (dříve Twitter). Dále jsem u stejných příspěvků hodnotil postoj, sentiment a zkoumal jak se v případě "morální bouře" lidé vyjadřují. Příspěvky s velmi silným sentimentem nedostávaly mnoho liků, naopak příspěvky s vyváženým nebo silným ano. Přičemž příspěvky velmi nepřátelské dostávaly nadprůměrný počet liků, typicky …víceAbstract:
Through annotators and AI I was measuring moral outrage on social media X (formerly, Twitter). I then assessed attitude, expressed arousal and amount of likes to explore whether internal experience and expressed emotional language would vary and if that was because of social influence. Posts expressing very high arousal obtained particularly low amount of likes while very hostile posts did not. This …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yzxe0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Lenka Štěpánková, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. et Mgr. Hana Macháčková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
The Social Meanings of Abandoned Mental Hospitals. A Cultural-Sociological Analysis of Visual Culture and Social Media
Olga Kurbatova -
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Interaction Design for Social Media: The Case of Groupthink and Aggression
Michail Tsikerdekis