Live action role-playing (LARP) as a teaching tool – Bc. et Bc. Lenka Schormová
Bc. et Bc. Lenka Schormová
Master's thesis
Live action role-playing (LARP) as a teaching tool
Live action role-playing (LARP) as a teaching tool
Abstract:
Diplomová práce „Larp (Live Action Role-Playing) as a Teaching Tool“ pojednává o různých typech rolových aktivit využitelných pro výuku. Hlavní důraz je kladen na larp jako na prostředek, který umožňuje pomocí netradičních metod zapojit aktivně žáky do výuky a nabízí jim bezpečné prostředí, ve kterém si mohou prožít různé situace a sledovat, jakým způsobem je mohou svými rozhodnutími ovlivnit. Část …moreAbstract:
Diploma thesis “Larp (Live Action Role-Playing) as a Teaching Tool” deals with different types of role-playing activities that could be employed in education. Main focus is on larp, which can be seen as a mean which enables through nontraditional methods involve learners actively in the classes and offers them a safe environment in which they can experience different situations and observe how they …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c5gfv/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: PhDr. Tamara Váňová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Využití technik tvůrčího psaní v oblasti larpu
Jindřiška EGERTOVÁ -
Problematika identity a selfkonceptu u aktérů larpu
Jana HRABĚTOVÁ -
Příběh a jeho využití ve výchově a terapii
Petra Ryšková -
Využití LARP v knihovnách
Lenka Hodicová -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
IT podpora GDD (Game design document)
Mikhail Litvinov -
Materiální a abstraktní limitní faktory game designu a jejich vliv na popularitu hry v rámci hráčské komunity
Filip Daňhel -
Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu
Lukáš Pařil