Patrícia Krausová

Master's thesis

Digital Demand Generation in B2B market

Digitální generace poptávky na B2B trhu
Abstract:
Cílem této práce je studie konceptu digitální generace poptávky na B2B trhu, v rámci případové studie české pobočky softwarové společnosti SAP SE. Současný stav generace poptávky byl nejdříve analyzován a klíčové faktory úspěchu pro implementaci digitální generace poptávky v SAP ČR byly následně identifikovány. V rámci studie byly použity sekundární zdroje, osobní komunikace a empirický výzkum, skládající …more
Abstract:
The objective of this thesis is to explore digital demand generation (DG) activities on the case of the Czech branch of SAP SE, a B2B software giant. The current state of DG is analysed and followed by the identification of key success factors for implementing digital DG practices at SAP CR. Within the investigation; secondary data, personal communication, and empirical research, consisting of a quantitative …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2019
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Hana Součková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78447

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management