Patrícia Krausová
Master's thesis
Digital Demand Generation in B2B market
Digitální generace poptávky na B2B trhu
Abstract:
Cílem této práce je studie konceptu digitální generace poptávky na B2B trhu, v rámci případové studie české pobočky softwarové společnosti SAP SE. Současný stav generace poptávky byl nejdříve analyzován a klíčové faktory úspěchu pro implementaci digitální generace poptávky v SAP ČR byly následně identifikovány. V rámci studie byly použity sekundární zdroje, osobní komunikace a empirický výzkum, skládající …moreAbstract:
The objective of this thesis is to explore digital demand generation (DG) activities on the case of the Czech branch of SAP SE, a B2B software giant. The current state of DG is analysed and followed by the identification of key success factors for implementing digital DG practices at SAP CR. Within the investigation; secondary data, personal communication, and empirical research, consisting of a quantitative …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78447
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2019
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Hana Součková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78447
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management