Mgr. Veronika Legerská
Master's thesis
Mluvený projev žáků na 1. stupni ZŠ
Spoken utterance by pupils at primary school
Abstract:
Diplomová práce „Mluvený projev žáků na 1. stupni základní školy“ je rozdělena na tři části. Teoretická část vychází z kapitoly zabývající se osobností žáka, následují kapitoly teoretického pojednání o řeči, komunikaci a technice mluveného projevu. Dále poukazuje na závazná východiska ve vzdělávacím programu, dramatickou výchovu, na formy výchovně vzdělávacího procesu, které lze uplatnit v praxi v …moreAbstract:
This diploma thesis – “Spoken Utterance of Pupils in elementary schools” is divided into three parts. The theoretical part is based on a chapter dealing with pupil´s personality followed by a theoretical discourse about speech, communication and technique of spoken utterance. In the following, it looks to the binding basis in the educational scheme, the training in dramatic arts, forms of educative …moreKeywords
Mluva mluvní výchova přednes technika mluveného projevu řeč komunikace výrazové prostředky loutka dramatická výchova projektové vyučování skupinová práce interpretace osobnost dítěte. speaking speech education utterance technice of spoken utterance speech communication means of expression dummy dramatic education project based education group work interpretation child´s personality
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i3w88/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2013
- Supervisor: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tomáš Doležal
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Hodnocení projevu YouTuberů žáky 2. stupně základní školy
Eva VÁVROVÁ -
Výchovné strategie pedagoga při řešení agresivního projevu v dětském domově se školou
Michaela ŽOFČINOVÁ -
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák -
Dramatická výchova a školní divadlo jako prostředky osobnostního rozvoje na ZŠ Vyškov, Nádražní 5
Jana Šafránková -
Dramatická výchova jako metoda práce v mateřské škole u dětí s opožděným vývojem řeči
Václava Vališíková -
Dramatická výchova a její vliv na rozvoj pragmatické jazykové roviny předškolních dětí
Kateřina Jedličková -
Dramatická výchova a souvislé vyjadřování u dětí v dětském domově
Tereza Balbinderová -
Motivating Students: Challenges and Opportunities of Distance Education in the Second Language Classroom
Barbora Kahancová