Ing. Marie Pýchová

Bachelor's thesis

Značka a její vývoj v čase. Studie strategií rebrandingu na příkladu AHOLD Czech Republic, a.s.

Brand and brand trend. Rebranding study in retail AHOLD Czech Republic, a.s.
Abstract:
V teoreticko-metodologické části bakalářské práce bylo mým cílem nastínit proces vývoje značky v čase, její důležitost pro obchodní společnosti a spotřebitele. Snažila jsem se zde ukázat směry, kterými se značka může ubírat. Základním kamenem praktické části je právě probíhající rebranding ve společnosti AHOLD Czech Republic, a.s.. V této části vysvětluji důvody, které vedly společnost ke změně strategie …more
Abstract:
The objectives in the theoretic-methodologic part of my bachelor essay were to describe the brand progress, the brand relevancy for companies and customers.I have tried to show the trends, those the brand could wend its way. Footstone of the practical part is the current rebranding in company AHOLD Czech Republic a.s.. At this part I have tried to explain the management reasons for changing the brand …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication