The director's role in commercial films and his ability to creatively influence the final output – Igor Sobolev
Igor Sobolev
Bachelor's thesis
The director's role in commercial films and his ability to creatively influence the final output
Role režiséra v reklamní tvorbě a jeho možnosti kreativně ovlivnit výstup
Abstract:
Hlavním tématem této bakalářské práce je porozumět detailům práce režiséra v procesu výroby reklamního videa a odhalit skryté části, které nemusí být pro lidi vstupující do tohoto oboru zřejmé. Pokryje nejen tvůrčí stránku této profese, ale také to, co se skrývá mimo plac, což se může ukázat jako mnohem důležitější než schopnost pracovat na natáčení.V teoretické části stručně popisuji základní terminologii …moreAbstract:
The principal theme of this Bachelor Thesis is getting into details of the director’s job in the commercial production process and reveal hidden parts that might not be obvious for people entering this field. It will cover not only the creative side of this profession, but also what goes behind the scene, which might prove to be much more important, than the ability to work on set.In the theoretic …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 1. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80126
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: Filip Truhlář
- Reader: Ondřej Řepík
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SOBOLEV, Igor. \textit{The director's role in commercial films and his ability to creatively influence the final output}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2020. Available from: https://theses.cz/id/yz9m5n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80126
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
MEDIÁLNÍ AGENTURA, JEJÍ STRUKTURA A ROLE PŘI TVORBĚ REKLAMÍCH KAMPANÍ
Natálie Půhoná -
Taboo in Advertising Discourse
Petra Schacherlová -
Mediální agentura, její struktura a role při tvorbě reklamních kampaní
Mariya Zakharevich -
Analýza marketingové strategie reklamní agentury
Šárka Jodlová -
Reklamní agentura a její úloha při tvorbě reklamní kampaně pro klienta
Jakub Kohák -
Organizační struktura vybrané reklamní agentury význam jednotlivých pozic
Yulia Klimenko -
Využití nástrojů direkt marketingu v reklamní agentuře Reklama Straka
Jiří Straka -
Produkční firma endorfilm s.r.o. na pozadí české kinematografie
Jan REJŽEK