Bc. Parsa HASSAS

Master's thesis

Modelování dynamického komfortu automobilového sedadla

Modeling of frequency-dependent seat-comfort
Abstract:
This Master's thesis considers the matter of dynamic seat comfort modeling and the effect of frequency-dependent behaviour of automobile seat foams on passengers' comfort. It aims to establish a simulation method enabling an analysis of the seat comfort while the seat is loaded alternately. The foams are characterized under alternating load, and a corresponding measuring technique is determined. The …more
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit simulační metodu umožňující analyzovat pohodlí sedadla při střídavém zatížení. Je provedena studie k nalezení odpovídajícího měřicího postupu materiálových charakteristik. Metoda nastavení simulačního modelu je vyvinuta na základě již existující statické analýzy a přístup je ověřen porovnáním zátěžových testů a simulace příkladného sedadla.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Ing. Václav Kubec, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HASSAS, Parsa. Modelování dynamického komfortu automobilového sedadla. Plzeň, 2022. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta strojní

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta strojní
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/