Bc. Radim Kindl

Master's thesis

Umělá inteligence a její aplikace v počítačových hrách

Artifical inteligence and its application in computer games
Abstract:
Tato práce se zabývá popisem vývoje počítačévé hry pro iPhone a zaměřuje se na problematiku implementace herního enginu a umělé inteligence. Práce je rozdělena do dvou logických celků. V první části jsou probrány nezbytné teoretické základy pro práci s Xcode, Cocoa Touch SDK, cocos2D. Dále jsou v první části popsány vybrané kapitoly z teorie rozhodování použité v programu a jejich algoritmizace v jazyce …more
Abstract:
This publication is concerned with game development for iPhone and its aim is to solve questions about implemetation of game engine and game artificial inteligence. This publication is divided in two logical parts. First part part is concerned with principals of work with Xcode, Cocoa Touch SDK, cocos2D. Further more first part describes selected chaps from decision theory used in program and its algorthm …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. Petr Berka, CSc.
  • Reader: Mgr. Pavel Vávra

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní