Launching a Czech startup in the Brazilian market – Kateřina Haláková
Kateřina Haláková
Master's thesis
Launching a Czech startup in the Brazilian market
Založení českého startupu na Brazilském trhu
Abstract:
Tato práce se zabývá brazilským podnikatelský prostředím a podmínkami, se kterými se český e-commerce startup musí vypořádat v případě expanze na toto území. Na základě posouzení braziského trhu jsou analyzovány strategie expanze pro český startup. Následuje analýza rizik, které mohou bránit v expanzi mladé společnosti. Práce je završena finanční analýzou projektu a posouzení jeho únosnosti pro danou …moreAbstract:
This Master's thesis aims to investigate the Brazilian market environment and the conditions a Czech e-commerce startup needs to face upon expansion to this territory. Based on an assessment of the Brazilian business environment, the possible modes of entry are analyzed and the most suitable is suggested to the company. This is followed by an analysis of risks which can obstruct the young company's …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 2. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/58523
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2014
- Supervisor: Ladislav Tyll
- Reader: Josef Krause
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/58523
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Role of culture in the international expansion of IKEA
Daria Pichugina -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Expanze na čínský trh
Anh Quy TRAN -
Úspěšné expanze malých a středních firem
Kamila Nesibová -
Strategie expanze Žateckého pivovaru na zahraniční trh
Barbora Ježková -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Klíčové faktory úspěchu společnosti Inditex S.A.
Denisa Lachová -
Success factors for sustainable international expansion of companies originated in the Czech Republic
Štěpán Mejzlík