Communicative Strategies in Home Shopping Presentations – Igor DRÁPALA
Igor DRÁPALA
Bachelor's thesis
Communicative Strategies in Home Shopping Presentations
Communicative Strategies in Home Shopping Presentations
Abstract:
This bachelor thesis deals with the communicative strategies typical for home shopping presentations, broadly known as teleshopping advertisement. The aim of this thesis is to provide an analysis of language in this type of advertising, from a linguistic point of view, as well as outline the main linguistic strategies these adverts use to accomplish their goals. The practical part of the thesis analyses …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá komunikačními strategiemi, které se objevují v reklamě zaměřené na nákup z domova, obecně známé jako teleshopping. Práce si klade za cíl provést analýzu jazyka z pohledu lingvistiky v tomto druhu reklamy a nastínit hlavní komunikační strategie, jimiž tento typ reklamy dosahuje svého cíle. Praktická část práce provádí rozbor diskursu a jeho hlavní specifika. Výsledky práce …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2011
Accessible from:: 20. 4. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2011
- Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
DRÁPALA, Igor. Communicative Strategies in Home Shopping Presentations. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.4.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Komunikační strategie prezidenta Miloše Zemana během jeho prezidentského období: Diskurzivní a rétorická analýza vybraných projevů
Michaela Vaisová -
Zdvořilostní strategie v současné společnosti
Kristýna BÁTOROVÁ -
Zdvořilostní strategie a koncept tváře v DVTV z hlediska lingvistické pragmatiky
Barbora KOVALÍKOVÁ -
Ukrajinský mediální diskurs a projekt Nord Stream 2
Alexandr Sibirský -
Mediální diskurs vnímaný dětskými recipienty
Daniela Procházková -
Současný diskurs využívání teorií pro soudobou sociální práci
Martin Daňhel -
Diskurs elit a tolerance vůči homosexuálům v České republice
Kateřina Šustrová -
Analýza diskursivních sítí: odborný diskurs vývoje jaderné energetiky v ČR
Michal Čepelka