Igor DRÁPALA

Bachelor's thesis

Communicative Strategies in Home Shopping Presentations

Communicative Strategies in Home Shopping Presentations
Abstract:
This bachelor thesis deals with the communicative strategies typical for home shopping presentations, broadly known as teleshopping advertisement. The aim of this thesis is to provide an analysis of language in this type of advertising, from a linguistic point of view, as well as outline the main linguistic strategies these adverts use to accomplish their goals. The practical part of the thesis analyses …more
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá komunikačními strategiemi, které se objevují v reklamě zaměřené na nákup z domova, obecně známé jako teleshopping. Práce si klade za cíl provést analýzu jazyka z pohledu lingvistiky v tomto druhu reklamy a nastínit hlavní komunikační strategie, jimiž tento typ reklamy dosahuje svého cíle. Praktická část práce provádí rozbor diskursu a jeho hlavní specifika. Výsledky práce …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2011
Accessible from:: 20. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DRÁPALA, Igor. Communicative Strategies in Home Shopping Presentations. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.4.2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 20. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta