Skladatel Jaromír Dadák a jeho role v etablování cimbálu jako koncertního nástroje – BcA. Gabriela TANNERTOVÁ
BcA. Gabriela TANNERTOVÁ
Diplomová práce
Skladatel Jaromír Dadák a jeho role v etablování cimbálu jako koncertního nástroje
Composer Jaromír Dadák and his role in establishing the cimbalom as a concert instrument
Anotace:
Práce zasazuje do kontextu doby život, hudební tvorbu a osobnost skladatele, dirigenta, hudebního redaktora Československého rozhlasu Ostrava, sběratele a upravovatele lidových písní, vedoucího hudebních souborů, předsedu Společnosti českých skladatelů při Asociaci hudebních umělců a vědců, manažera a dramaturga festivalu Dny soudobé hudby - Jaromíra Dadáka. Ilustruje pozadí procesu, v němž si cimbál …víceAbstract:
This master's thesis deals with the life of composer, conductor, music editor of the Czechoslovak Radio Ostrava, collector and arranger of folk songs, leader of music ensembles, chairman of the Society of Czech Composers at the Association of Music Artists and Scientists, manager and dramaturg of the Days of Contemporary Music festival; Jaromír Dadák in the context of events of the second half of the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 8. 2021
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Marian Šidlo Friedl
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TANNERTOVÁ, Gabriela. \textit{Skladatel Jaromír Dadák a jeho role v etablování cimbálu jako koncertního nástroje}. Online. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/z3q8ip/.
Jak správně citovat práci
TANNERTOVÁ, Gabriela. Skladatel Jaromír Dadák a jeho role v etablování cimbálu jako koncertního nástroje. Olomouc, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie a dějiny hudebního umění / Muzikologie
Práce na příbuzné téma
-
Hudba v rozhlase dříve a nyní (se zaměřením na Český rozhlas v Ostravě)
Monika ŠEVČÍKOVÁ -
Hudba v rozhlase dříve a nyní (se zaměřením na Český rozhlas v Ostravě)
Monika ŠEVČÍKOVÁ -
Rusínská hudba a její vliv na slovenské skladatele 20. století
Valérie Chomaničová -
Fenomén synestezie v tvorbě ruských skladatelů 19.-20. století: I. A. Vyšněgradskij, N. A. Rimskij-Korsakov, A. N. Skrjabin
Liubov Porkhunova -
Mešní propria Františka Gregora Emmerta v kontextu české duchovní tvorby 20. století
Tereza Opálková -
Flétnové skladby chorvatských skladatelů 20. století
Marija Veseli -
Vítězslava Kaprálová jako objekt hry Kateřiny Tučkové a moravští skladatelé v 1. polovině 20. století
Blanka Šnajdrová -
Stabat Mater v pojetí skladatelů 20. a 21. století
Markéta Brothánková
Název
Vložil
Vloženo
Práva